Toyota wil auto’s op waterstofgas goedkoper maken en daarmee beschikbaar voor de massamarkt. De investeringen in waterstofautos worden verdubbeld en Toyota wil ook bussen en vrachtwagens met deze brandstof op de markt brengen.
Ze stappen over van beperkte naar massaproductie, gaan het aandeel dure materialen zoals platinum in de waterstofauto onderdelen terug brengen en het systeem compacter en tegelijk krachtiger maken. Ook kijken ze welke componenten en onderdelen uit andere modellen we over kunnen nemen.
De volgende generatie Mirai krijgt een bereik van rond de 750 kilometer terwijl de huidige 500 kilometer haalt. Tegen 2025 moet er een Mirai op waterstof met een bereik van 1.000 kilometer op de markt zijn. In 2014 was de Mirai de eerste productie-auto met een waterstofcel-aandrijving in de wereld. Door een groot tekort aan oplaadmogelijkheden en de hoge prijs, in de VS rond de 60.000 dollar, zijn er sindsdien niet meer dan 6.000 van verkocht. Toyota denkt dat echter de komende jaren fors op te kunnen voeren nu steeds meer landen de verbrandingsmotor aan banden leggen. Voor de komende jaren staat daarom een reeks nieuwe modellen, waaronder in ieder geval een SUV, op de rol.
Subscribe to Updates
Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.
Related Posts
Add A Comment