Toyota Motor Europe gaat een nieuw bedrijf starten genaamd Hydrogen Factory Europe. Dit bedrijf gaat waterstoftechnologie helpen verkopen en verzorgen. Ze zullen alles doen, van het maken van de technologie tot het verkopen en repareren ervan.
De waterstoffabriek zal steeds meer brandstofcelsystemen maken en samenwerken met andere bedrijven om de vervuiling in Europa tegen 2040 terug te dringen. Dit is eerder dan Toyota’s plan om de vervuiling wereldwijd terug te dringen. Toyota gelooft dat Europa in 2030 een van de grootste markten voor waterstofbrandstofcellen zal zijn. Dit betekent dat steeds meer mensen waterstofbrandstofcellen zullen gebruiken voor zaken als auto’s en elektriciteit. Dit gebeurt omdat de overheid veel geld geeft en regels opstelt om deze technologie te helpen groeien. Ze geven 45 miljard euro om deze technologie te ondersteunen en 284 miljoen euro om plekken te bouwen waar mensen hun auto kunnen tanken met waterstof.
Europa
In 2030 wil Europa ervoor zorgen dat 42% van de waterstof die bedrijven gebruiken, is gemaakt op een manier die goed is voor het milieu. Ook willen ze plekken bouwen waar mensen elke 200 kilometer hun auto kunnen tanken met waterstof. Dit zal Europa een leider maken op het gebied van waterstoftechnologie. Europa en ons bedrijf hebben allebei veel vertrouwen in het gebruik van waterstof als energiebron voor auto’s en andere voertuigen. We zullen blijven werken aan het maken van auto’s die waterstofbrandstofcellen gebruiken, en we zullen ons ook gaan concentreren op het maken van grotere voertuigen zoals vrachtwagens en bussen die waterstof gebruiken. Dit zorgt ervoor dat er voldoende plekken zijn waar mensen hun waterstofauto kunnen tanken. We willen blijven leren en verbeteren, dus zullen we onze voertuigen testen en samenwerken met andere bedrijven die er net zo over denken als wij. Thiebault Paquet is een belangrijk persoon bij Toyota en heeft de leiding over een afdeling genaamd Fuel Cells. In 2015 maakte Toyota een speciaal soort auto, Mirai genaamd, die op waterstofbrandstofcellen rijdt. Ze hebben in 2020 een nog betere versie van de Mirai gemaakt en nu hebben ze deze technologie geïntroduceerd in een andere auto genaamd de Toyota Crown in Japan. Dit laat zien dat Toyota echt inzet heeft om auto’s te maken die op waterstof rijden. Eerder dit jaar werd een speciaal soort vrachtwagen, het Hilux FCEV Prototype, aan het publiek getoond. Hij werkt op een soort brandstof die waterstof wordt genoemd in plaats van benzine. Deze bijzondere truck is gemaakt door een groep bedrijven onder leiding van Toyota in Groot-Brittannië. Ze wilden mensen laten zien dat een brandstofcel, een soort speciale machine, in een pick-up kan worden geplaatst.
Toyota gebruikt al heel lang een speciaal soort technologie, brandstofcellen genaamd, in grote voertuigen en andere dingen. Ze zijn gaan samenwerken met een bedrijf uit Frankrijk en een bedrijf uit Nederland om vrachtwagens te maken die op waterstof rijden. Toyota zal deze vrachtwagens gebruiken om zelf te leveren, zonder het milieu te vervuilen. Het bedrijf werkt samen met een ander bedrijf in Noorwegen om in de toekomst nieuwe dingen voor boten te maken. Een ander bedrijf in Frankrijk gaat de speciale onderdelen van Toyota gebruiken om bussen te verwisselen, zodat ze geen vervuiling meer veroorzaken. Om meer mensen te ontmoeten die hun producten in de regio willen, is TME begonnen met het maken van een nieuwe versie van hun brandstofcelmodules in Europa. Toyota wil van 700 bar in de toekomst de normale manier maken om brandstofcelauto’s en dergelijke aan te drijven. Toyota werkt aan het maken van een nieuw soort technologie die waterstof gebruikt om auto’s te laten rijden. Ze willen dat deze technologie beter is dan wat momenteel beschikbaar is, zodat deze lang meegaat en goedkoper in gebruik is. In de toekomst zal er een nieuw soort technologie voor auto’s ontstaan, genaamd brandstofcellen. Deze brandstofcellen zullen auto’s sneller en verder kunnen laten rijden. Ze zullen ook goedkoper te maken zijn, wat betekent dat ze minder geld kosten. Wetenschappers werken ook aan het maken van verschillende maten brandstofcellen voor verschillende soorten auto’s. Ze maken ook speciale brandstoftanks die in allerlei soorten voertuigen passen.